REGULAMIN
XX EDYCJI AMATORSKIEJ LIGI PIŁKI SIATKOWEJ ATLAS TOURS 2018-2019
1. Amatorska liga działa, jako
sekcja Towarzystwa Sportowego VOLLEY Rybnik (osobowość prawna) a jej
funkcjonowanie w całości opiera się na społecznej działalności osób, które
biorą w niej udział.
2. Od sierpnia 2015 roku sponsorem
głównym naszej ligi została Grupa Atlas Tours. W związku z tym pełna nazwa ligi
to: Amatorska Liga Piłki Siatkowej Atlas Tours.
3. Celem Ligi jest umożliwienie i
prowadzenie rywalizacji pomiędzy amatorskimi męskimi drużynami grającymi w
piłkę siatkową.
4. Najważniejszą zasadą jest
rozgrywanie spotkań według zasad fair play i
sportowego ducha.
5. Nadzór nad rozgrywkami sprawuje
Rada Ligi (skład Rady w zakładce kontakt), - której zadaniem jest czuwanie nad
prawidłowym prowadzeniem rozgrywek oraz rozpatrywanie ewentualnych spraw
spornych czy protestów. Rada Ligi podejmuje decyzje zwykłą większością głosów,
przy obecności, co najmniej połowy jej członków. Decyzje podjęte przez Radę
Ligi są ostateczne.
6. Obsługę administracyjną
(zgłoszenia, wyniki, prowadzenie tabeli itp.) prowadzi Tadeusz Bonk (komisarz
Ligi) – tel. 603 770 779 mail: tados2@o2.pl
7. Warunkiem uczestnictwa w Lidze
jest dokonanie do dnia 13 września 2018 r. wpłaty (wpisowe – składka
członkowska) w wysokości 500 zł od drużyny (istnieje możliwość
rozłożenia wpłaty wpisowego na dwie raty: pierwsza rata minimum 250 zł - wpłata
do 13 września, a druga rata - pozostała kwota do 31 grudnia 2018 r.) na konto:
TS VOLLEY numer rachunku: DB PBC SA 36 1910 1048 2514 0285 3103 0001 (z
dopiskiem Amatorska Liga i nazwą drużyny) oraz złożenie pisemnego zgłoszenia
drużyny na ręce komisarza Ligi, (karta zgłoszenia do pobrania z zakładki linki)
zawierającego:
- listę zawodników (od 6 do 19 osób)
- nazwę drużyny
- imię i nazwisko szefa drużyny i jego zastępcy, telefony kontaktowe, adresy mailowe
- oświadczenie o stanie zdrowia, o rozgrywaniu spotkań na własne ryzyko itd. (w
przypadku osób niepełnoletnich, dodatkowo wymagana jest pisemna zgoda rodziców
na udział w rozgrywkach ligi - do pobrania z zakładki linki)
- oświadczenie o zgodzie na umieszczenie na stronie internetowej danych
osobowych i zdjęcia
- adres sali gimnastycznej (oraz dzień tygodnia i godzinę), na której
będą rozgrywane mecze (podajemy godzinę rozpoczęcia meczu, wejście na salę
powinno być możliwe, co najmniej 30 minut przed tą godziną). Sala
na której są rozgrywane mecze nie powinna znajdować się w większej
odległości od Rybnika niż 75 km.
- informację czy kibice powinni posiadać obuwie zamienne na sali gimnastycznej
Bardzo proszę by wypełnioną
kartę w Excelu przesłać najpierw poczta elektroniczną (mailem) gdyż to umożliwi
szybkie przekopiowanie zgłoszenia na stronę ligi.
8. Dodatkowe
warunki związane z zgłoszeniem do ligi
· Wypełnienie
karty zgłoszenia jest jednocześnie oświadczeniem o zapoznaniu wszystkich
wpisanych na listę z treścią niniejszego regulaminu i akceptacją wszystkich
jego warunków.
· Zgłoszenie
udziału w lidze oznacza zgodę na wykorzystanie zdjęć, nagrań filmowych oraz
wywiadów z zawodnikiem, a także wyników z danymi osobowymi przez prasę, radio,
telewizję, a także za pośrednictwem strony internetowej Ligi oraz stron z nim
powiązanych.
· Każdy zawodnik
wpisany na listę oświadcza, że jest zdrowy i nie posiada przeciwwskazań
medycznych do uprawiania intensywnego wysiłku sportowego.
· Każdy zawodnik
gra na własną odpowiedzialność (w przypadku zawodników niepełnoletnich na
odpowiedzialność rodziców lub prawnych opiekunów).
· Zgłoszenie
zawodnika jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych
osobowych przez Organizatora zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego
i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w
związku z przetwarzaniem danych osobowych.
· Zawodnik
podpisując listę zgłoszenia deklaruje, że podane dane są prawdziwe, i że znane
mu są przepisy art. 233 Kodeksu Karnego o odpowiedzialności karnej za podanie danych
niezgodnych z rzeczywistością.
9. Dane
osobowe i ochrona wizerunku.
- Administratorem danych osobowych uczestników ligi, jest organizator ligi
Towarzystwo Sportowe VOLLEY Rybnik
NIP 642 282 82 91
regon 27 81 45 480
adres: Rybnik 44-200, ul. Powstańców Śl. 40/42
(dalej: „Organizator”)
- Danymi osobowymi przetwarzanymi przez Organizatora są: imię, nazwisko, rok
urodzenia, wizerunek (zdjęcia), a w przypadku szefów drużyn i ich zastępców
dodatkowo adres poczty elektronicznej i numer telefonu komórkowego.
- Uczestnik przez podpisanie karty zgłoszenia do ligi akceptuje regulamin i
wyraża zgodę na przetwarzanie przez Organizatora swoich danych osobowych. Zgoda
obejmuje w szczególności przetwarzanie danych osobowych w następujących celach:
imię, nazwisko, rok urodzenia oraz wizerunek (zdjęcia) na potrzeby ich upublicznienia na stronach internetowych ligi; adres poczty
elektronicznej i numer telefonu na potrzeby przesyłania przez Organizatora
informacji dotyczących ligi;
- Organizator przetwarza dane osobowe wyłącznie w celu zorganizowania ligi, a
po ich zakończeniu wyłącznie w celach prowadzenia statystyk i historii ligi.
- Podanie wymaganych w Regulaminie danych osobowych jest obowiązkowe i
konieczne, aby zostać dopuszczonym do rozgrywek ligi.
- Uczestnik ma prawo wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez
Organizatora w każdym czasie, co będzie jednoznaczne z rezygnacją z udziału w
rozgrywkach ligi.
- Podanie danych objętych niniejszym oświadczeniem jest dobrowolne, jednakże
niezbędne do uczestnictwa w rozgrywkach ligi.
- Uczestnik jest uprawniony do żądania od administratora dostępu do jego danych
osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz do
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także do przenoszenia danych,
jeżeli wynika to z obowiązujących przepisów prawa.
- W razie jakichkolwiek pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych przez
Organizatora prosimy o kontakt pod numerem +48 603770779.
10. Wpisowe w całości będzie przeznaczone na
ubezpieczenie Ligi (NNW i OC turnieju finałowego) oraz na organizację Turnieju
Finałowego. Wpisowe od drużyn, które wycofały się w trakcie rozgrywek nie
podlega zwrotowi.
11. Każda drużyna jest zobowiązana do dostarczania wersji elektronicznej
aktualnego zdjęcia drużyny (wraz z opisem) tylko w wersji jpg – zdjęcie musi być aktualizowane, jeżeli
następują zmiany w składzie. W meczu może wystąpić tylko zawodnik,
którego aktualne zdjęcie jest umieszczone w zakładce danej drużyny na stronie
internetowej Ligi. Proponujemy by drużyny odeszły od zwyczaju robienia zdjęć
grupowych a w zamian sporządzały składankę zdjęć portretowych z podpisami gdyż
takie „tablo” łatwiej będzie aktualizować dokładając
kolejne zdjęcia. Jeżeli ktoś z zawodników (z przyczyn zawodowych) nie może
ujawnić swojego zdjęcia to ta informacja misi się znajdować na tzw. tablo a ten zawodnik jest zobowiązany przed każdym meczem
podejść do kapitana drużyny przeciwnej z dokumentem tożsamości i przedstawić
się by uniknąć zbędnych niejasności.
12. Mecze będą rozgrywane zgodnie z przepisami PZPS
(dostępne np. na stronie PZPS: http://www.pzps.pl/) chyba, że w szczególnych sytuacjach poniższy regulamin
stanowi inaczej.
13. Mecze będą rozgrywane zgodnie z harmonogramem, w godzinach
od 18.00 do 22.00 (rozgrzewka
może się rozpocząć o 17.30), z częstotliwością jeden
mecz w tygodniu, od poniedziałku do piątku. Wyjątek stanowi Turniej Finałowy,
który będzie rozegrany w sobotę 18 lub 25 maja.
14. Początek rozgrywek ligi zaplanowano na 24
września 2018 r.
15. Szef drużyny jest zobowiązany do bieżącego śledzenia
strony internetowej Ligi, gdyż będą na niej umieszczane wszelkie komunikaty,
zmiany, terminarze, składy itp.
16. Terminarz rozgrywek jest dostępny na stronie internetowej;
będzie on traktowany, jako „żelazny terminarz”, więc nie będzie obowiązku
potwierdzania daty, godziny i miejsca rozgrywanego spotkania. Wyjątek stanowi
sytuacja, gdy któraś z drużyn zmieni w trakcie rozgrywek miejsce lub termin
rozgrywania meczy u siebie. Szef tej drużyny będzie zobowiązany telefonicznie
(na tydzień przed terminem meczu) poinformować o tym fakcie szefów najbliższych
drużyn przeciwnych.
17. W wyjątkowych wypadkach, drużyna przez pewien czas
może wszystkie mecze rozgrywać na wyjeździe (np. z powodu remontu hali).
18. Każda drużyna ma prawo w sezonie trzy razy przełożyć
mecz (bez podawania przyczyny przełożenia) ale tylko
wtedy, kiedy da się go rozegrać w terminie późniejszym, czyli kiedy da się
ustalić nowy termin tego meczu. Drużyna przekładająca zawsze ponosi ryzyko, że
jak nie wynegocjuje nowego terminu to przegra ten mecz walkowerem.
- O fakcie przełożenia szef drużyny musi poinformować drużynę przeciwną,
sędziego i komisarza ligi najpóźniej 24 godziny przed terminem meczu.
- Nie wolno przekładać meczu, jeżeli nie da się ustalić terminu rozegrania go
(np. ostatnia kolejka rundy lub faza play-off).
- W terminie do 7 dni od daty, kiedy mecz miał być rozegrany, szef drużyny,
która wnioskowała o przełożenie musi podać komisarzowi Ligi nowy termin
rozegrania tego meczu. Szef drugiej drużyny musi w tym zakresie współpracować z
szefem drużyny wnioskującej o przełożenie (nie może być mowy o negowaniu
wszystkich propozycji nowych terminów).
- Zmiana tego terminu będzie traktowana jak kolejne przełożenie.
- Mecz przełożony musi być rozegrany w ciągu 30 dni od pierwotnej daty, ale nie
później niż w ostatnim tygodniu danego etapu rozgrywek, w przeciwnym razie obie
drużyny zostają ukarane walkowerem “-1 pkt.”. Jeżeli wina będzie po stronie tylko jednej drużyny wtedy
ukarana będzie tylko ona (sprawy sporne rozstrzyga Rada Ligi).
- Oczywiście, jeżeli szefowie obu ekip wspólnie to ustalą, to przełożenie może
nastąpić nawet na pięć minut przed godziną rozpoczęcia meczu.
- Liga powstała po to, by mecze rozgrywać (a nie po to, by je wygrywać
walkowerami), więc szefowie obu drużyn muszą dopełnić wszelkich starań, by mecz
ten rozegrać w innym terminie.
- Jeżeli nie można ustalić nowego terminu na swojej hali, można mecz rozegrać
„na wyjeździe” lub na innej hali.
- Do limitu trzech przełożeń nie będzie zaliczane przełożenie meczu w ramach
danego tygodnia (danej kolejki – np. z poniedziałku na środę lub zmiana
gospodarza meczu) ani też rozegranie meczu wcześniej (awansem), ale zmiana
ustalonego raz terminu rozegrania meczu przełożonego będzie traktowana, jako
kolejne przełożenie.
19. Do obowiązków gospodarza (w terminarzu umieszczony na
pierwszym miejscu) należy zabezpieczenie:
- Osoby do sędziowania (wyposażonej w gwizdek) zalecane jest by korzystać z
sędziów z listy, która znajduje się w zakładce "sędziowie" lub
sędziów „związkowych”. W decydujących meczach proszę korzystać wyłącznie z
sędziów ligowych i w miarę możliwości zabezpieczać podwójna obsadę sędziowską.
- Hali - sali gimnastycznej z wytyczonym pełnowymiarowym
boiskiem do siatkówki. Zgodnie z przepisami PZPS wysokość wolnej przestrzeni
powinna wynosić minimum 7 m od podłoża. Wolna przestrzeń jest przestrzenią nad
polem gry wolną od jakichkolwiek przeszkód, czyli szukamy sal o mniej więcej
takiej wysokości.
- Siatki i antenek (przypominam o prawidłowej
wysokości siatki – 2,43m),
- Piłki meczowej – zgodnie z ustaleniem z zebrania szefów drużyn tylko Moltena, (preferowany model V5M
5000). Nie gramy już tzw. "starymi modelami" (mecze rozgrywamy
czystą, najlepszą piłką, jaka znajduje się na sali - o wyborze piłki decyduje
sędzia pierwszy),
- Szatni, najlepiej zamykanej (wskazany dostęp do prysznicy)
- Apteczki - może być bardzo prowizoryczna (plaster, bandaż elastyczny, lód)
- Tablicy wyników - może być bardzo prowizoryczna, ale musi być czytelna
(widoczna)
- Stabilnego stanowiska sędziowskiego (może być prowizoryczne, ale musi być
bezpieczne).
20. Piłki na rozgrzewkę zawsze lepiej wozić swoje.
21. Wskazane jest, by drużyna występowała w jednolitych
koszulkach z numerami z przodu i z tyłu.
22. Jeżeli w drużynie występuje zawodnik na pozycji
libero, to jego strój musi zdecydowanie odróżniać go od pozostałych zawodników.
23. Całość spraw związanych z sędziowaniem w Naszej Lidze
koordynuje komisja sędziowska, której szefem jest Janusz Lazar. Do jej zadań
należy:
- Załatwianie spraw spornych związanych z
sędziowaniem.
- Przyznawanie nagród fair play.
- Przygotowanie listy sędziów „polecanych” do sędziowania meczy ligowych.
- Wprowadzanie ogólnych ustaleń w sprawie przepisów stosowanych w naszej lidze
itd.
- Obsada sędziowska turnieju finałowego.
- Czuwanie nad przestrzeganiem zasad fair play w
trakcie rozgrywek. Obowiązują sankcje indywidualne za zachowania agresywne w
lidze, łącznie z wykluczeniem z rozgrywek na jeden rok – decyzje w tej sprawie
będzie podejmowała Rada Ligi.
Regulamin
komisji sędziowskiej, jej komunikaty i lista sędziów „polecanych” będą
umieszczone w zakładce „sędziowie” na stronie ligi.
24. W wypadku złej pracy sędziego szef drużyny musi
przekazać krótkie uzasadnienie mailowe do szefa
komisji sędziowskiej (januszlazar@hotmail.com).
Sędzia, którego poziom sędziowania będzie niedopuszczalny zostanie odsunięty od
sędziowania w Lidze.
25. Szefowie obu drużyn, które rozegrały mecz niezwłocznie
po zakończeniu meczu są zobowiązani przekazać za pomocą SMS-u
wynik meczu komisarzowi Ligi (603 770 779). Szef drużyny gospodarzy przekazuje
ponadto imię i nazwisko sędziego lub sędziów (jeżeli
było dwóch). Szef drużyny przegranej napisze imię i nazwisko najlepszego
zawodnika z drużyny zwycięskiej MVP. Może oczywiście ten wybór konsultować z
kapitanem drużyny przeciwnej.
26. Przedstawiciel drużyny gospodarzy meczu (szef lub inna
wyznaczona osoba) najpóźniej następnego dnia po meczu, zobowiązana jest
przesłać krótki opis meczu (max 220 znaków). Opisy proszę przesyłać pocztą
elektroniczną na adres: tados2@o2.pl opisy te będą publikowane
na stronie Ligi (opisy można również umieszczać na forum ligowym). Opis zawsze
musi być podpisany przez autora.
27. Aktualna tabela oraz wyniki wszystkich meczów będą
umieszczone na stronie internetowej Ligi.
28. W trakcie trwania Ligi można zgłaszać dodatkowych
zawodników, ale tylko do końca grudnia 2018 r.
29. Drużyna może liczyć maksymalnie 19 zawodników. Jest
możliwość wykreślenia zawodnika ze składu drużyny (nawet jak rozegrał już
jakieś mecze) np. z powodu kontuzji lub innych decyzji personalnych.
30. W meczu może wystąpić tylko zawodnik, który jest
umieszczony w składzie danej drużyny oraz jego zdjęcie jest umieszczone na
stronie internetowej Ligi. Zawodnik może być umieszczony na stronie Ligi tylko
po podpisaniu przez niego oświadczenia, które musi być dostarczone do komisarza
Ligi.
31. Jeden zawodnik może być zgłoszony tylko do jednej
drużyny. W trakcie trwania Ligi można dokonać zmiany drużyny (tzw. transfer) ale tylko do końca października (nie ma tu
znaczenia czy zawodnik rozegrał już jakiś mecz). Wyjątek stanowi tylko
sytuacja, kiedy jedna z drużyn wycofa się z rozgrywek w trakcie trwania Ligi,
wtedy zawodnicy z tej drużyny mogą być wchłonięci do innych zespołów
(ale tylko do momentu rozpoczęcia rundy rewanżowej).
32. W Lidze nie mogą brać udziału zawodnicy, którzy
posiadają aktualną licencję Wojewódzkiego Związku Piłki Siatkowej lub Polskiego
Związku Piłki Siatkowej. Decydujące w tej kwestii jest to, czy zawodnik został
wpisany do protokołu meczowego w sezonie 2018/2019 rozgrywek prowadzonych przez
Wojewódzki Związek Piłki Siatkowej lub Polski Związek Piłki Siatkowej.
33. W przypadku wystąpienia w meczu zawodnika
nieuprawnionego do gry, drużyna przeciwna wygrywa spotkanie walkowerem.
Zawodnik ten zostaje automatycznie wykluczony z rozgrywek ligi do końca sezonu.
34. Drużyna może oddać tylko dwa mecze walkowerem w
trakcie trwania całych rozgrywek Ligi. Do tego limitu nie będą wliczane
walkowery za przerwane mecze (np. z powodu kontuzji, lub awarii na hali). Za
takie przerwane mecze nie będziemy również odejmowali punktów, będzie to
porażka 0-3. Kolejny walkower będzie oznaczał wycofanie drużyny z rozgrywek.
Rada ligi będzie podejmowała decyzje o dodatkowych sankcjach w sytuacjach, gdy
któraś drużyna odda mecz walkowerem w fazie play-off lub w końcówce sezonu.
35. W wyjątkowym przypadku, jedynie z powodu kontuzji
jednego z zawodników, można dokonać „awaryjnej” zmiany libero
(czyli libero może zastąpić kontuzjowanego zawodnika grającego na innej
pozycji, ale tylko, jeżeli nie ma innych rezerwowych). Jedynie w II lidze
i tylko z powodu kontuzji jednego z zawodników drużyna może dokończyć mecz w
pięcioosobowym składzie – nie może to być jednak “zagrywka taktyczna”.
36. W wypadku wycofania się którejś z drużyn z Ligi, przed
zakończeniem rundy zasadniczej rozgrywek – wszystkie wyniki meczów z udziałem
tej drużyny zostają anulowane. W wypadku wycofania się drużyny w trakcie
trwania rundy play off
wszystkie mecze z udziałem tej drużyny w rundzie play
off – zostają anulowane (wyniki z rundy zasadniczej
pozostają).
37. O miejscu w tabeli decyduje większa liczba zdobytych
punktów. W razie równej liczby punktów lepsza różnica setów, a w dalszej
kolejności wynik bezpośrednich spotkań.
38. W wypadku, gdy powyższe zasady nie rozstrzygną o
miejscu jednej z dwóch drużyn, Rada Ligi ustali termin dodatkowego meczu na
neutralnym terenie lub zostanie przeprowadzone losowanie (decyzje podejmuje
Rada Ligi).
39. Zasady punktowania meczy: mecz wygrany 3:0 lub 3:1 to
3 pkt., mecz wygrany 3:2 to 2 pkt.,
mecz przegrany 2:3 to 1 pkt., mecz przegrany 1:3 lub
0:3 to 0 pkt., walkower to punkt ujemny – 1 pkt. (0:3), za walkowery tzw. obiektywne, czyli przerwane
mecze np. z powodu kontuzji, lub awarii na hali nie będziemy odejmowali
punktów, będzie to porażka 0-3.
40. Drużyny będą grały w odpowiednich
ligach zgodnie z miejscem zajętym w poprzednim sezonie, szczególną sytuacją
jest rozpad drużyny na dwie (lub więcej) ekip:
- ekipy się dogadują między sobą, kto zachowuje prawo
do miejsca z poprzedniego sezonu a kto będzie grał, jako nowa drużyna,
- jeżeli nie ma porozumienia, to prawo do miejsca z poprzedniego sezonu
zachowuje ta ekipa gdzie zostało więcej zawodników z poprzedniego sezonu
(decyduje lista ze strony ligi),
- jeżeli jest po równo, to decyduje to, gdzie odszedł szef drużyny z
poprzedniego sezonu lub, jeżeli go nie ma, to wiceszef,
- sporne kwestie rozstrzyga Rada
Ligi.
41. W sezonie 2018/2019 będzie
się prezentował w następujący sposób (rozgrywki w ramach pierwszej i drugiej
ligi):
Etap I - Runda
zasadnicza w obu ligach - każdy z każdym mecz i rewanż
Etap II –
Play-off będzie rozgrywany tylko w pierwszej lidze.
Play-off będzie
rozgrywany do dwóch wygranych meczy z tym, że gospodarzem ewentualnego
trzeciego meczu będzie drużyna, która zajęła wyższe miejsce w tabeli po rundzie
zasadniczej (wskazana na pierwszym miejscu powyżej). Mecze w tych rundach
rozgrywamy również do trzech wygranych setów. W fazie play-off nie liczy się
już punktów, liczą się już tylko zwycięstwa, stosunek setów nie ma już
znaczenia.
1 runda
1 para 1 :
8
2 para 4 :
5
3 para 3 :
6
4 para 2 :
7
5 para 9 :
12
6 para 10 : 11
2 runda
7 para
wygrany z 1 pary : wygrany z 2 pary
8 para
wygrany z 4 pary : wygrany z 3 pary
9 para
przegrany z 1 pary : przegrany z 2 pary
10 para
przegrany z 4 pary : przegrany z 3 pary
11 para
wygrany z 5 pary : wygrany z 6 pary
12 para
przegrany z 5 pary : przegrany z 6 pary
W drugiej rundzie play-off zagrają ze sobą zwycięscy oraz przegrani z
sąsiednich par (zgodnie z powyższą rozpiską).
Etap III – Turniej Finałowy: Jednodniowy turniej na jednej hali,
każda drużyna rozegra po jednym meczu o miejsca wyższe i niższe. Większość
meczy będą rozegranych do dwóch wygranych setów, jedynie mecz o miejsce I i tzw. baraż o utrzymanie/awans będą rozegrane do trzech
wygranych setów. Wszystkie mecze za wyjątkiem meczu finałowego będą rozgrywane
równolegle na trzech boiskach w poprzek hali. Drużyny z miejsc 11 i 12 w
pierwszej lidze zagrają mecz towarzyski (o piłkę). Drużyna, która po rundzie
zasadniczej w drugiej lidze będzie zajmowała ostatnie miejsce nie zagra w
turnieju finałowym.
System
awansów i spadków: cztery ostatnie drużyny z pierwszej ligi i cztery
pierwsze z drugiej ligi – grają o awans i utrzymanie w pierwszej lidze.
Dwie najlepsze (po rundzie zasadniczej) ekipy z II ligi mają zagwarantowany
awans i w turnieju finałowym zagrają o mistrzostwo II ligi.
Dwie ostatnie (po 2 rundzie play-off) ekipy z I ligi spadają automatycznie
do II ligi i w turnieju finałowym zagrają mecz towarzyski (o piłkę)
Drużyny z miejsc 9 i 10 w pierwszej lidze (po 2 rundzie play-off) zagrają
baraż o utrzymanie/awans z drużynami z miejsc 3 i 4 w II lidze (po rundzie
zasadniczej) na turnieju finałowym (do trzech wygranych setów).