REGULAMIN
AMATORSKIEJ LIGI PIŁKI SIATKOWEJ Rybnik
2006 - 2007
1. Amatorska liga działa jako sekcja Towarzystwa Sportowego
VOLLEY Rybnik (osobowość prawna) a jej funkcjonowanie w całości opiera się na
społecznej działalności osób, które biorą w niej udział.
2. Celem Ligi jest umożliwienie i prowadzenie rywalizacji
pomiędzy amatorskimi męskimi drużynami grającymi w piłkę siatkową.
3. Najważniejszą zasadą jest rozgrywanie spotkań według
zasad fair play i sportowego ducha.
4. Na zebraniu organizacyjnym 5 września 2006 r. została
wybrana nowa Rada Ligi - której zadaniem jest czuwanie nad prawidłowym
prowadzeniem rozgrywek, tworzenie harmonogramów i regulaminów oraz
rozpatrywanie ewentualnych spraw spornych czy protestów. Rada Ligi podejmuje
decyzje zwykłą większością głosów, przy obecności, co najmniej połowy jej
członków. Decyzje podjęte przez Radę Ligi są ostateczne.
5. Obsługę administracyjną (zgłoszenia, wyniki, prowadzenie tabeli itp.) prowadzi Tadeusz Bonk (komisarz Ligi) – tel. 0 603 770 779 e.mail: pracownia@efekt-projekty.pl
6. Warunkiem uczestnictwa w Lidze jest dokonanie do dnia 8
września 2006 r. wpłaty /wpisowe – składka członkowska/ wysokość 200 zł od
drużyny na konto: TS VOLLEY
numer rachunku: 25 1500 1214 1212 1005 6567 0000 (z dopiskiem
Amatorska Liga i nazwą drużyny) oraz złożenie pisemnego zgłoszenia drużyny
zawierającego:
- listę zawodników (min 6 osób)
- nazwę drużyny
- imię i nazwisko szefa drużyny,
telefon kontaktowy
- oświadczenie o stanie zdrowia (w
przypadku osób niepełnoletnich oświadczenie podpisują rodzice)
-
oświadczenie o rozgrywaniu spotkań na własne ryzyko
- adres
sali gimnastycznej (oraz dzień tygodnia i godzinę), na której będą rozgrywane
mecze (podajemy godzinę wejścia na salę, mecz powinien rozpocząć się nie
później niż 30 minut po tej godzinie)
- informację czy kibice powinni
posiadać obuwie zamienne na sali gimnastycznej
7. Wpisowe w całości będzie przeznaczone na ubezpieczenie Ligi (NW) oraz na
zakup nagród dla uczestników (max 12 na drużynę).
8. Mecze będą rozgrywane zgodnie z przepisami PZPS (dostępne
np. na stronie PZPS: http://www.pzps.pl/)
9. Mecze będą rozgrywane zgodnie z harmonogramem, w
godzinach od 18.00 do 22.00, z
częstotliwością jeden mecz w tygodniu, od poniedziałku do piątku, jedynie
turniej finałowy będzie rozegrany w sobotę.
10. Początek rozgrywek 18 września 2006.
11. Szef drużyny jest zobowiązany do bieżącego śledzenia
strony internetowej Ligi www.efekt-projekty.pl/als,
gdyż tam będą umieszczane wszelkie komunikaty, zmiany, terminarze, składy itp.
12. Terminarz rozgrywek będzie dostępny na stronie
internetowej, będzie on traktowany jako „żelazny terminarz”, więc nie będzie obowiązku potwierdzania
daty, godziny i miejsca rozgrywanego spotkania, (ale zakładam, że dobrym
zwyczajem jest zaproszenie telefoniczne drużyny przeciwnej). Wyjątek stanowi
sytuacja, gdy któraś z drużyn zmieni w trakcie rozgrywek miejsce lub termin
rozgrywania meczy u siebie. Szef tej drużyny będzie zobowiązany do końca
rozgrywek telefonicznie (na tydzień przed terminem meczu) zapraszać na mecz kapitanów drużyn
przeciwnych.
14. W wyjątkowych wypadkach, na wniosek szefa jednego z
zespołów, złożony, co najmniej na trzy dni przed terminem meczu, mecz można
przełożyć na inny termin (poza harmonogramem). O fakcie przełożenia meczu szef
drużyny wnioskującej o przełożenie, zobowiązany jest powiadomić komisarza Ligi
podając od razu nową datę rozegrania tego meczu. Mecz przełożony musi być
rozegrany w ciągu trzech tygodni, ale nie później niż w ostatnim tygodniu
danego etapu rozgrywek, w przeciwnym razie obie drużyny zostają ukarane
walkowerem “-1 pkt.”. Jeżeli wina będzie po stronie
tylko jednej drużyny wtedy ukarana będzie tylko ona (sprawy sporne rozstrzyga
Rada Ligi). Drużyna może przełożyć maksymalnie cztery mecze w trakcie trwania
całych rozgrywek Ligi! Do tego limitu nie będzie zaliczane przełożenie meczu w
ramach danego tygodnia (danej kolejki – np. z poniedziałku na środę lub zmiana
gospodarza meczu).
15. Do obowiązków gospodarza (w terminarzu umieszczony na
pierwszym miejscu) należy: zabezpieczenie osoby do sędziowania oraz obiektu to
znaczy: sali gimnastycznej, siatki, antenek, piłki meczowej – klejonej (mecze
rozgrywamy najlepszą piłką, jaka znajduje się na sali), szatni, tablicy wyników
- może być bardzo prowizoryczna. W razie trudności z zabezpieczeniem np. piłki
meczowej, szef gospodarzy informuje na tydzień przed meczem szefa drużyny
przeciwnej, że trzeba przyjechać z własną piłką meczową itd. Piłki na
rozgrzewkę lepiej wozić swoje.
16. Wskazane jest by drużyna występowała w jednolitych
koszulkach z numerami z przodu i z tyłu.
17. Jeżeli w drużynie występuje zawodnik na pozycji libero
to jego strój musi zdecydowanie odróżniać go od pozostałych zawodników.
18. Osoba do sędziowania musi bezwzględnie znać przepisy gry
w piłkę siatkową. Może to być jeden z członków drużyny, ale w meczu, który
sędziuje nie może występować w roli zawodnika. Sugerujemy by korzystać ze
sprawdzonych sędziów, czyli np. z sędziów związkowych...
20. Szefowie obu drużyn, które rozegrały mecz niezwłocznie
po zakończeniu meczu (najpóźniej następnego dnia) są zobowiązani przekazać za
pomocą SMS-u wynik meczu komisarzowi Ligi 0 603 770 779. Szef drużyny gospodarzy
przekazuje wynik meczu oraz imię i nazwisko sędziego. Szef drużyny przyjezdnej
przekazuje wynik meczu i ocenę pracy sędziego.
21. Bardzo mile są widziane krótkie – kilkuzdaniowe komentarze do meczu, będą one umieszczane na stronie Ligi. Komentarze proszę przesyłać tylko pocztą elektroniczną na adresy e.mail pracownia@efekt-projekty.pl
22.
Aktualna tabela oraz wyniki wszystkich meczów będą umieszczone na stronie
internetowej Ligi.
23.
W trakcie trwania Ligi można zgłaszać dodatkowych zawodników.
29.
Drużyna może oddać tylko trzy mecze walkowerem w trakcie trwania całych
rozgrywek Ligi!
1)
Rozgrywki
Ligi w sezonie 2006 –2007 będą przeprowadzone w trzech etapach: