AMATORSKA LIGA PIŁKI SIATKOWEJ RYBNIK 2001/2002
REGULAMIN
1.
Amatorska liga nie posiada osobowości prawnej a jej
funkcjonowanie w całości
opiera się na społecznej działalności osób które biorą w niej
udział.
2.
Celem Ligi jest umożliwienie i prowadzenie rywalizacji
pomiędzy amatorskimi męskimi drużynami grającymi
w piłkę siatkową.
3.
Najważniejszą zasadą jest rozgrywanie spotkań według
zasad fair play i sportowego ducha.
4.
Na zebraniu organizacyjnym w dniu 5 września 2001 r.
została wybrana pięcioosobowa Rada Ligi - której zadaniem będzie czuwanie nad
prawidłowym prowadzeniem rozgrywek, tworzenie harmonogramów i regulaminów oraz
rozpatrywanie ewentualnych spraw spornych czy protestów. Rada Ligi podejmuje
decyzje zwykłą większością głosów, przy obecności co
najmniej połowy jej członków. Decyzje
podjęte przez Radę Ligi są ostateczne.
5.
Pełny skład osobowy Rady :Józef
Bober, Stefan Bugdol, Aleksander Sładczyk, Lech
Kowalski i Tadeusz Bonk.
6.
Współorganizatorem
Ligi jest Rybnicki Młodzieżowy Klub
Sportowy – sekcja Piłki Siatkowej – Lech Kowalski (prezes klubu).
7.
Obsługę
administracyjną (zgłoszenia, wyniki, prowadzenie tabeli itp.) prowadzi Tadeusz Bonk (komisarz Ligi).
8.
Warunkiem uczestnictwa w Lidze jest złożenie w
Wydziale Edukacji Urzędu Miasta Rybnika do dnia 25 września 2001 r.
·
Pisemnego zgłoszenia drużyny zawierającego:
- listę zawodników
- nazwę drużyny
- imię i nazwisko kapitana, telefon kontaktowy
- adres (lub adresy) poczty elektronicznej (e.mail), ewentualnie fax
- oświadczenie
o stanie zdrowia (w
przypadku osób niepełnoletnich oświadczenie podpisują rodzice)
- oświadczenie o rozgrywaniu spotkań na własne ryzyko
(organizatorzy nie zapewniają ubezpieczenia zawodników)
- adres sali gimnastycznej (oraz dzień tygodnia i godzinę) na
której będą rozgrywane mecze (podajemy godzinę wejścia na salę, mecz powinien
rozpocząć się nie później niż 30 minut po tej godzinie)
·
Dokonanie
wpłaty /wpisowego/ wysokość 100 zł od drużyny na konto:
Rybnicki Młodzieżowy Klub Sportowy
Sekcja Piłki Siatkowej
9.
wpisowe w całości
będzie przeznaczone na zakup nagród dla uczestników.
10.
Mecze będą rozgrywane zgodnie z przepisami PZPS.
11.
Mecze będą rozgrywane zgodnie z harmonogramem, w godzinach od 17.00 do 22.00, z częstotliwością jeden mecz
w tygodniu, najlepiej od poniedziałku do piątku.
12.
Początek rozgrywek ustalono na 15 października.
13.
Gospodarz meczu (w harmonogramie umieszczony na
pierwszym miejscu) potwierdza datę, godzinę i miejsce rozgrywanego
spotkania – informacje te przekazuje telefonicznie kapitanowi drużyny przeciwnej na tydzień przed terminem
meczu.
14.
Drużyna nie musi posiadać „własnej” sali, może
wszystkie mecze rozgrywać na wyjeździe.
15.
W wyjątkowych wypadkach, na wniosek kapitana jednego
z zespołów, złożony co najmniej na trzy dni przed
terminem meczu, mecz można przełożyć na inny termin (poza harmonogramem). Mecz
przełożony musi być rozegrany w ciągu trzech tygodni ale nie później niż w
ostatnim tygodniu danej rundy rozgrywek, w przeciwnym razie obie drużyny
zostają ukarane walkowerem
„0 pkt.”. Jeżeli wina będzie po stronie
tylko jednej drużyny wtedy ukarana będzie tylko ona (sprawy sporne rozstrzyga
Rada Ligi). W fazie „play off”
nie można przekładać meczy poza trzy tygodnie przeznaczone na rozegranie danej
rundy.
16.
Do obowiązków gospodarza należy ponadto: zabezpieczenie osoby do sędziowania oraz
obiektu (to znaczy: sali
gimnastycznej, siatki, antenek, piłki meczowej –
klejonej (mecze rozgrywamy najlepszą piłką jaka
znajduje się na sali), szatni, tablicy
wyników - może być bardzo prowizoryczna).W razie trudności z
zabezpieczeniem np. piłki meczowej, kapitan
gospodarzy informuje
na tydzień przed meczem
kapitana drużyny przeciwnej, że trzeba przyjechać z własną piłką meczową
itd. Piłki na rozgrzewkę lepiej wozić swoje.
17.
Po meczu kapitanowie drużyn i sędzia podpisują
protokół, a gospodarz spotkania przechowuje go do zakończenia rozgrywek Ligi w
sezonie 2001/2002.
18.
Kapitan drużyny gospodarzy (lub inna upoważniona
przez niego osoba) niezwłocznie po zakończeniu meczu (najlepiej następnego
dnia) jest zobowiązany przekazać
telefonicznie wynik meczu komisarzowi Ligi.
19.
Aktualna tabela
oraz wyniki wszystkich meczów będą za pomocą poczty elektronicznej (e.mail)
przekazywane wszystkim drużynom po każdej kolejce. Wszystkie informacje o
Lidze będą również umieszczone na stronie internetowej www.efekt-reklama.pl
20.
Każda drużyna może zgłosić do udziału w Lidze
maksymalnie 15 zawodników w tym jedną dziewczynę i jednego niepełnoletniego. Po
zakończeniu pierwszej rundy będzie można zgłosić dwóch dodatkowych zawodników. Jeden zawodnik może być zgłoszony tylko do
jednej drużyny. W trakcie trwania Ligi nie ma możliwości zmiany drużyny.
21.
W Lidze nie mogą brać udziału zawodnicy
którzy posiadają aktualną licencję Śląskiego Związku Piłki Siatkowej lub
Polskiego Związku Piłki Siatkowej.
22.
W przypadku wystąpienia w meczu zawodnika nie uprawnionego do gry, drużyna przeciwna wygrywa spotkanie
walkowerem.
23.
W rozgrywkach Ligi mogą brać udział (za zgodą Rady Ligi)
młodzieżowe drużyny klubowe (młodzicy i juniorzy młodsi). Taką drużyną są
juniorzy RMKS występujący w Lidze pod nazwą Orliki.
24.
W wyjątkowym wypadku /przypadki losowe –
kontuzja, kłopoty komunikacyjne itp./ drużyna może wystąpić w meczu w
pięcioosobowym składzie – nie może to być jednak „zagrywka taktyczna”.
25.
W wypadku wycofania się którejś z drużyn z Ligi,
przed zakończeniem I rundy rozgrywek – wszystkie wyniki meczów z udziałem tej
drużyny zostają anulowane. W wypadku wycofania się drużyny w trakcie trwania
rundy rewanżowej
wszystkie mecze z udziałem tej drużyny (w rundzie rewanżowej)
traktuje się jako walkowery (3:0).
26.
Do rozgrywek zgłosiło się szesnaście drużyn które
zostały podzielone na dwie równorzędne grupy z uwzględnianiem wyników
uzyskanych w poprzednim sezonie.
27.
W pierwszej części rozgrywek drużyny będą grać w
grupach systemem każdy z każdym (mecz u siebie i rewanż na boisku przeciwnika)
do trzech wygranych setów.
28.
O miejscu w tabeli decyduje: większa ilość zdobytych
punktów (mecz wygrany – 2 pkt., przegrany – 1 pkt., walkower – 0 pkt.). W razie
równej ilości punktów lepsza różnica setów a w drugiej kolejności wynik
bezpośrednich spotkań.
29.
Druga część rozgrywek będzie przeprowadzona systemem
„play off”.
30.
Drużyny które w swoich
grupach zajmą miejsca od pierwszego do czwartego będą rywalizować o miejsca od
pierwszego do ósmego, drużyny które w swoich grupach zajmą miejsca od piątego
do ósmego będą rywalizować o miejsca od dziewiątego do szesnastego.
1.
I runda „play off”
2.
II runda „play off”
3.
I i II runda „play off” będzie rozgrywana do dwóch wygranych
meczy, z tym że gospodarzem pierwszego i ewentualnego trzeciego meczu będzie
drużyna która zajęła wyższe miejsce w tabeli swojej grupy. Mecze w tych rundach
rozgrywamy również do trzech wygranych setów.
4.
III runda „play off” – FINAŁY
5.
III runda „play off” będzie rozegrana w formie jednodniowego
turnieju na jednej hali, każda drużyna rozegra po jednym meczu. Mecze o miejsca
IX – XVI będą rozegrane do dwóch wygranych setów, mecze o miejsca I – IV będą
rozegrane do trzech wygranych setów.
6.
Drużyna która zdobędzie pierwsze miejsce będzie mogła
uczestniczyć w TURNIEJU MISTRZÓW ŚLĄSKICH LIG AMATORSKICH.